Tuesday, March 12, 2013

hAMPa lagi..

aSSALAmUALaIKUM..

Hari ni genap umur aku 31 tahun 1 hari...hari makin kedepan umur makin menginjak..amalan hidup masih kurang..ajal makin dekat..kita tak tahu bila ajal kita..tapi kita harus usaha untuk tambahkan saham akhirat kita...sambutan hari lahir aku tahun ini rasa hampa bila teringat arwah ma...air mata pasti jatuh tatkala teringat setiap kali teringat doa arwah ma setiap kali besday datang..mengharapkan aku bahagia bersama keluarga yang terbina..tapi aku tetap dalam kedukaan..tiada sambutan terindah dari yang tersayang tahun ini...hampa lagi..mengharap dan mengharap..Kedukaan itu makin terasa tahun ini dengan tambahnya kehilangan ma tersayang...rindu semakin mendalam teringatkan arwah ma..kadang2 rasa hidup ini down sangat..tapi Allah itu Maha Penyayang..Dia hadiahkan aku anak2 yang comel supaya aku boleh teruskan hidup ini dengan baik...

      Baru semalam rasa ma tinggalkan aku..kesedihan masih kuat terasa..sunyi sangat hidup ini tanpa ma..ma... mampu ke along hidup dengan baik tanpa ma..orang lain pun kehilangan orang yang mereka sayang tapi mereka nampak kuat ma...mampu ke along ma...walaupun along jarang jumpa ma tapi along rasa  ma dekat dengan along selama ini..tapi kini ma jauh sangat pergi tinggalkan along..tapi ma tetap di hati along..ma dah tiada kat dunia ini dan along rasa x da apa lagi untuk along harapkan dan buat dalam hidup ini...sebab sebelum ini apa yang along buat dalam hidup along..apa yang along kejar dalam hidup along semua adalah untuk ma...along nak kan anak supaya dapat bagi ma cucu dari along..along nak pekerjaan yang baik supaya along dapat penuhi segala keperluan ma...along sambung belajar supaya boleh banggakan ma...tapi sekarang semua mcm tak da makna lagi...tapi Allah masih sayangkan along sebab itu Allah masih adakan along kat dunia ini supaya along boleh lagi beribadat kepadanya memohon keampunan dari Nya atas dosa-dosa along sebelum ini...Ma kuatnya aura ma dalam hidup along...along rindukan ma...



Kek hari lahir terakhir masa arwah ma ada..

No comments:

Post a Comment