Monday, February 25, 2013

Kau lah Ibu Kau Jua kekasih

Assalamualaikum,

Lama tidak masuk ke ruangan ini...rindu bertamu..meluahkan apa yang berat dihati ini..agar ketenangan dapat menyinggah di hati ini...

Tanggal 13hb Januari 2013 merubah segala yang ada pada ku..pemergian ibu tersayang sangat menyentap jiwa dan raga aku...tidak tergambar bagaimana ingin kutempuh hidup ini tanpa ibuku...pemergian betul-betul membuat hidup rutinku berubah..aku rindukan nya...dulu kalo rindu masih dapat lagi kudengar suara di corong telefon..kini semua itu lenyap sekelip mata..tiada lagi suaranya..tiada lagi wajahnya untuk kutatap...tiada lagi ketawa, tangisannya, kata-kata nasihat darinya..kata-kata kesabarannya darinya..dia pergi jauh..terlalu jauh dariku yang tak mungkin ku jumpanya lagi didunia ni...tanpa kita sedari Allah boleh ambil apa yang kita sayang dalam sekelip mata...terlalu sekejab aku bersamanya...kebahagian hanya sebentar...hanya sebentar aku kongsi duka bersama nya..aku terlalu menyayanginya..tetapi Allah lebih menyayanginya...moga ma damai di alam sana...kerinduan kadang-kadang sukar dibendung..tapi aku terpaksa tempuhinya juga kerana aku masih lagi bernyawa di dunia ini...sukar menerima yang ibuku telah pergi meninggalkan aku buat selamanya...betul ke ibuku sudah tiada? oooo..Ya Allah bagilah aku kekuatan untuk aku dalam meneruskan hidup ini agar sentiasa berada dalam keredhaanmu dan rahmatmu...

No comments:

Post a Comment